תרגילים למניעת כאבי גב

בקיצור – כמה מילים לנשים עם כאבי גב

 

"אייייייייי" צעקה רותי כשהכאב המוכר והלא אהוב כלל, פילח את צד גבה התחתון וחילחל לו לאיטו במורד הרגל הימנית עד העקב…. משאיר פס של כאב חד-חד-חד….

"מה יהיה הפעם?" עברה מחשבה מטרידה בראשה, בפעם שעברה רותי שכבה כ-5 ימים ללא יכולת תזוזה במיטה עם הרבה כדורים משכחי כאבים ומשחות וכל העיצות שאפשר לקבל וכעת…. שוב????

זהו סיפורה של רותי, ומהו הסיפור שלך?

לכל אחת מאיתנו יש נקודה חלשה בגוף. הנקודה החלשה המשותפת לרב רובה של האוכלוסייה היא הגב.

למה?

זהו הסבר עמוק שננסה להסבירו על רגל אחת:  הגב אמור להיות נישא, מובל ולא מוביל!

הרגליים והאגן הן המובילות. כמו שעגלה לא יכולה להקדים את הסוסים כך הגב הוא העגלה שלנו והסוסים הן הרגליים. אם העגלה לא תעשה את תפקידה ותרצה להוביל, מה יקרה לה? נכון! היא תתפרק.

וכך ביוגה (שלא בכדי, נקראת התעמלות חכמה) אנחנו מלמדות את הגוף לפעול באופן חכם והירארכי

איך? קבלי  2 דוגמיות של תרגילי גב

תרגיל ה"הצלה" :

  1. שכבי על הגב עדיף על מזרון על הרצפה (ולא על מיטה) , רגליים עומדות ברכיים מכופפות הרפי את הגב אל תוך האדמה. נשמי כמה נשימות עדינות ומודעות להרפייה.

קחי לאט את הידיים אל מעבר לראש תוך הקשתה עדינה של הגב התחתון, תני לבטן התחתונה לפנות בעדינות לעבר הירכיים. השארי ונשמי כשהידיים מונחות על הרצפה מאחורייך והניעי את הברכיים מעט מצד לצד. שימי לב שגם האגן מתחיל לנוע מצד לצד ומקבל יחד עם הגב עיסוי משחרר.

החזירי את הידיים לצידי הגוף בתנועה איטית תוך כדי הפעלת הרגליים אל האדמה כאילו הן רוצות להיעמד, המותנית תצמד אל המזרון והקצה של האגן יתרומם מעט לעבר הברכיים. פנים הירכיים כמו לוחצות על כדור רך.

חזרי על פעולה זו כ-5 פעמים ונוחי.

 

  1. עמדי עמידת שש על מזרון פעילות או שטיח והניעי את האגן במעגלים איטיים לצד אחד ולשני. הגדילי והקטיני את גודל הסיבוב וכן את המהירות שלו בהקשבה רבה למה גופף צריך כעת!

כ-5 סיבובים לכל צד.

כעת קמרי וקערי את הגב בעדינות, בקימור עבדי עם הידיים אל תוך האדמה ונסי לקמר גם את הגב התחתון. חזרי על כך כ-5 -6 פעמעם מתוך הקשבה לגוף.

 

בהצלחה!

  • התרגילים הם בגדר המלצה בלבד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *