תרגילים לאחר לידה

בקיצור – כמה מילים לנשים לאחר לידה

 

ברוך ה' את אחרי…. עם ידיים מלאות חובקת תינוק/ת מתוקים! פלא הבריאה!

אך לא רק הידיים מלאות, גם הבטן את שמה לב שהפעם היא כבר לא חוזרת לעצמה כ"כ מהר, ולמרות שכבר עברו ששת השבועות של משכב הלידה את עדיין מרגישה די מפורקת ובלי כוחות.

ובנוסף, תחושה חדשה מצטרפת למכלול הזה, השבוע היית בחתונה של אחיינתך היקרה ובכל פעם שרצית כמו שאת רגילה להצטרף למעגל הריקודים ולשמח אותה, הרגשת שחלקים מגופך לא מחזיקים את הרצון שלך, וכל קפיצה קטנה משהו פשוט משתחרר לו (כמו גם באפצ'י).

            מה קורה פה? ומה עושים?

הגוף עובר שינוי משנה לשנה ומהריון להריון ומלידה ללידה. הגוף לאחר לידה ראשונה, לא יכול להיות כמו הגוף לאחר לידה שלישית ובוודאי לא כמו אחרי לידה שישית וכו'. עד כאן החלק הפחות משמח

והחלק המשמח: יש מה לעשות!

טיפים ללאחר לידה:

  1. אמנם במשכב לידה לא מומלץ לעשות פעילות גופנית, אך כן ניתן להתחיל ולעשות כיווצי רצפת אגן – בעדינות.

אפשר בשכיבה, או בעמידה לעשות תנועה כמו של יניקה מלמטה כלפי מעלה (לעבר פנים הבטן)  של רצפת האגן בספירה של 3 ושחרור איטי בספירה של 3. אם את מתרגלת זאת בעמידה אפשר להוסיף עלייה על קצות האצבעות תוך כדי היניקה כלפי מעלה. לחזור על התרגיל 10 פעמים ב 6 שבועות הראשונים ועד 30 פעמים בשבועות הבאים.

 

  1. עמדי ללא נעליים על מזרון פעילות או שטיח בפישוק ברחוב האגן, עקבים מקבילים זה לזה

והתחילי לעשות עם כפות הידיים תנועות עדינות של כמו לישה של בצק כשכל תנועה מסתיימת בסחיטה (כף היד נסגרת כמעט לאגרוף) לאחר כמה לישות-וסחיטות, הוסיפי תנועה עדינה של הירכיים הפנימיות זו לעבר זו כאילו הן לוחצות על כדור רך, ותני לעקבים להגרר מעט אחד לעבר השני. עשי זאת בסבבים של 5 פעמים והרפי – נערי ידיים ורגליים. אם גם העיינים יצטרפו באופן לא רצוני לתהליך של הסחיטה, דעי כי התחלת לעבוד על מערכות נוספות של שרירים טבעתיים.

 

בהצלחה!

  • התרגילים הם בגדר המלצה בלבד!