כאבי מחזור PMS

קודם כל כדאי לדעת שכאבים לפני ווסת או ווסת לא סדירה קשורים הרבה לתזונה!
ולכן מה נדרש מאיתנו לגבי תזונה:

  • ללא מלח
  • Potassium – תפו"א, בננה, כרובית, אגוזים, אורז מלא, חיטה מלאה, ענבים, בוטנים ואגסים.
  •  ויטמין B6 – ירקות ירוקים, סויה, תפו"א וביצים.
  • ויטמין A + קלציום-מגנזיום: גזר, שום, בצל, עגבניות, תרד, פטל, מישמש, לפת, ושמן פישטן.

כדי לא לאמץ את הכבד: למעט באכילת ביצים קשות, אוכל מטוגן, שוקולד ואלכוהול.

מאכלים העשירים בויטמין E ו- C כמו: שום,בצל, פטרוזיליה וסלטים ירוקים עוזרים להקל על הכאב.

  • לא חמוץ! כמו פירות הדר, מלפפונים חמוצים במיוחד לא בזמן כאב לפני הוסת p.m.s, כי חמוץ מכווץ את כלי הדם ועלול להגביר כאב.

למה קורות תופעות הלוואי האילו?
מה שקורה הוא שהרמה הגבוהה של האסטרוגן (ההורמון הנקבי) המופרשת בגוף – היא האחראית לתופעות אלו. עודפי האסטרוגן מגרים כל רקמה רגישה כמו: צוואר הרחם, הרחם והשדיים.

מה לעשות?

1. לשים לב לעניין התזונה.
2. ע"י ביצוע התרגילים של שיטת אביבה באופן קבוע ומתון, אנו יכולות לשלוט ברמת ההורמון, והפרשתו לא תהיה קיצונית כ"כ.
* השילוב בין תזונה מאוזנת ותרגול שמאזן הורמונאלית, יכול להקל מאוד על התופעות ואף להעלימן.

הכל קשור להורמונים רגישים בשם אסטרוגן ופרוגסטרון שעולים ויורדים בהתאם למחזור החודשי. כשיש שיבוש באחד מהם מרגישים תופעות שונות . וכן לעיתים הכבד לא מצליח להתמודד עם פירוק ורמה גבוהה של ההורמונים.

שיטת אביבה עוזרת גם במקרים הבאים:

    
* כאבי מחזור ו-pms
* מחזור לא סדיר
* איזון הורמונאלי
* הארכת המחזור (ימי ההפלגה)
* קיצור ימי הדימום
* פרולקטין / פרולקטין גבוה
    
* כתמים וטיפטופים
* פתרון לאל-וסת
* מנופאוזה מוקדמת
* חצוצרות צרות ו/או הידבקויות
* ציסטות ומיומות
* שחלות פוליציסטיות

    
* הורדת FSH
* עקרות לא מוסברת
* הפלות חוזרות
* פוריות על פי ההלכה
* פוריות באופן טבעי
* תופעות גיל המעבר

~לסיפורי ההצלחה~